İstenmeyen öğrenci
davranışlarıyla ilgili öneriler
a)
Sınıflarda
istenmeyen davranışların sergilenmesine zemin oluşturabilecek etkenler kontrol
altına alınmalı, sınıflar istenmeyen davranışları önleyici bir anlayışla
düzenlenmelidir.
b)
İstenmeyen
davranışların önlenmesi açısından rehberlik servislerinden daha fazla
yararlanma anlayışı ve girişimi yaygınlaşmalıdır.
c)
Sınıf
kurallarının belirlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesinde öğrencilerin
aktif rol almaları sağlanmalıdır.
d)
İstenmeyen
davranışları değiştirme ve düzeltme sürecinde tepkisel disiplin modellerinden
çok, önleyici ve iyileştirici disiplin modelleri tercih etmelidirler.
e)
Sınıfta
yapılacak etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
çalışmalarına öğrencilerin bireysel ve grup düzeyinde olabildiği ölçüde yaygın
bir biçimde katılmalarına fırsat ve ortam yaratılmalıdır.
f)
Öğretmen
sınıfa zamanında ve hazırlıklı girmeli, işine bağlı, kararlı, tutarlı,
güvenilir ve güven veren bir öğretmen modeli oluşturmalıdır.
g)
İstenmeyen
davranışları önleme sürecinde öncelikle sınıfın havasını bozmayacak,
öğrencilerde kaygı ve korkuya yol açmayacak ses vurgusu, tonlama, göz teması,
jest ve mimikler vb. stratejiler kullanılmaya özen gösterilmeli, çabuk sönen,
tekrarlanmayan davranışlar için önleyici stratejileri kullanmadan ceza içeren
stratejilere geçilmemelidir.
h)
İstenmeyen
davranışlar, içinde öğrencinin de bulunduğu öğretmen, yönetici, rehber uzman ve
velilerden oluşturulacak bir takım çalışması yoluyla kollektif bir yaklaşımla
ele alınmalıdır.
KPSS Eğitim Bilimlerinde Tam İsabet!
Bu notlara bakmadan sınava girmeyin!
Notlara ulaşmak için tıklayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder