SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI

Sınıfta
ışık düzeyinin çok düşük ya da yüksek olması öğretmenin ve öğrencinin işini
zorlaştırır, gözü yorar, dikkatsizlik yapar. Sınıfta oda sıcaklığı (20 derece)
olması gerekir. Sınıf için liseye kadar sıcak renklerden “sarı, pembe”, lise ve
sonrasında “mavi ve mavi-yeşil” tonları önerilmektedir.
Sınıfta
oturma düzeninin “küme ya da U şeklinde” olması karşılıklı etkileşimi
kolaylaştırır. Sınıfta oturma düzeni önemli bir konudur. Bunun sağlıklı
olmaması sınıfta önemli problemlere yol açmaktadır.
§
Sıra düzeni:
Klasik sınıf düzenidir. Öğretmen
merkezlidir. Katılım ve iletişim tek yönlüdür. Dinleme ve not alma için
uygundur. Sosyallik azdır. Kalabalık sınıflar için uygundur. Sınıf yönetimi
kolaydır.
§
Küme düzeni:
Öğrenci-öğrenci etkileşimin en
yüksek olduğu oturma düzenidir. Grup, laboratuvar çalışmalarında ve kalabalık
olmayan sınıflarda kullanılır. Öğrencilerin liderlik özelliklerini etkiler,
yardımlaşmayı etkiler. Sosyallik fazladır.
§
Bireysel düzen: Tek
kişilik sıra ve sandalye mevcuttur. Bireysel öğrenmeye yönelik çalışmalar için
kullanılır. Bireysel ayrılıkların da dikkate alınmasına katkı sağlar. Her
öğrenci kendi hızına göre öğrenir.
§
Daire düzeni: Öğrenci katılımının yüksek, etkileşimin fazla olduğu
düzendir. İletişim yüz yüzedir. Öğretmenin de öğrencilerin yanında oturabildiği
bir yerleşim şeklidir.
§
U düzeni: Öğrenci-öğretmen etkileşimi yoğundur. Öğretmen her bir
öğrenciye tek tek yaklaşabilme şansına sahiptir. Bütün öğrenciler bir gösteriyi
izlemek zorunda kaldıklarında bu oturma biçimi uygundur. En uygun kullanım
amacı ise öğrencilerin büyük grup tartışmalarına katılımının planlanmasıdır.
KPSS Eğitim Bilimlerinde Tam İsabet!
Bu notlara bakmadan sınava girmeyin!
Notlara ulaşmak için tıklayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder