BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM KURAMI
Bruner’e
göre bilişsel gelişim yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Bilişsel gelişimde
dil önemli bir araçtır. Bilişsel
gelişim çocuğun bilgiyi işleme, depolama ve kullanma kapasitesine bağlıdır. Bilişsel
gelişimde, bilginin yapılandırılıp bir bütün haline getirilmesinde birey aktiftir. Bilgi keşfedilir. Bruner; sarmal programlama yaklaşımının
(içerik düzenleme yaklaşımıdır) kurucusudur. Buluş yolu ile öğrenme stratejisinin kurucusudur.
Bilişsel
gelişim ona göre üç aşamada oluşur.
1. Eylemsel
dönem (0-3 yaş): Çocuk bu
dönemde çevreyi eylemleriyle anlar ve bilgi toplar. Çocuk nesnelerle doğrudan etkileşime geçerek (dokunarak, vurarak,
ısırarak, hareket ettirerek) yani yaparak-yaşayarak öğrenir. Bilgiyi eylemleri
temsil eder. Devinim (eylemler)
duyusal zekâyı ilgilendirir ve onu geliştirir.
Mesela; kaşık yemek yediği,
bisiklet bindiği bir nesnedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder