-
Yatay
Dekalaj: Çocuğun bir korunum türü için öğrendiğini, başka bir korunum türüne
aktaramamasıdır.
-
Dönüşebilirlik: Bir nesnenin
görünümü değişse bile yine aynı hale gelebileceğini kestirebilir. Mesela;
bir buzun yeniden suya dönüşebileceğinin bilinmesi gibi.
-
Dolaylı gerçeği
kavrayabilme: Çocuk bir
olayın ya da nesnenin sadece görülen ya da yüzeyde kalan tarafını değil
görünmeyen ve yüzeyde kalmayan tarafını da algılar. Mesela; sarı renkli kapaklı
bir kitabı, mavi renkli bir kaplıkla kapladığınızda gerçek rengini
sorduğunuzda “Sarı” der ve gerçek rengini bilir.
-
Parça ile bütün arasındaki ilişkiyi
(sınıf içerme becerisi)
kurabilir. Yani bir sınıfa ait olan
nesnelerin, başka bir sınıfın alt dizisi olabileceğini çocuk anlar. Mesela; köpekler hayvanlar sınıfının
bir alt dizisini oluşturabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder